Våren är här!

Våren är här, i alla fall i bloggvärlden:

"vi har suttit ute i dag igen i det vackra vårvädret eller ska jag säga sommarvädret"
" idag har det varit strålande sommar väder är så glad och fylld med ny energi!"
"...då blev det promenad & köpa glass sedan ner till bryggan och sitta där. Härligt :)"
"... Jag och boyfriend har suttit ute i solen, käkat glass och pratat hur länge som helst :) Nu börjar det verkligen kännas vår!"

Nu är våren även bekräftad av IPA.

Med våren kommer även vårflirtarna. Här är ett litet utdrag av raggningsrepliker vi på IPA hört under helgen och på tunnelbaneresor: (Tips: känn av stämningen, det är inte säkert att dessa repliker går hem överallt)

Icebreakern:
"Så här står du och dallrar din gamla/snygga pudding."
"Jaha, så här står du och svankar."
"Hörruduru, kan du gissa vad det är för färg på mitt sidenlakan"

Om tjejen/ killen är för dryg krävs ett säkert kort; ytterligare en icebreaker:
"Hörru, akta så att ja inte häller filmjölk i dina kallingar."

När du sedan har "gunsen på patrolsen" (engelskt uttal) är det tydligen bara att löpa linan ut.

//Seb.

Kommentarer
Postat av: Manuela (även kallad prinsessa 1)

HAHAHA! Jättebra inlägg Basse the basser!! =)

2008-04-23 @ 21:51:21
Postat av: David

Haha!, "Hörru, akta så att ja inte häller filmjölk i dina kallingar." ska verkligen minnas den linen, kan det bli mycket bättre, jag tror inte det

2008-04-23 @ 22:32:20
URL: http://ipa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0