Våren och joggingmodet är här!

Först måste jag (å IPAs vägnar) ursäkta mig/oss för att aktiviteten på hemsidan varit något sval d gångna veckorna. Vi ber alla våra läsare och fans om ursäkt men tackar även alla er som skickat mail till oss och undrat varför aktiviteten varit så låg. Genom alla fan mail har vi förstått att vi är viktiga och måste fortsätta.

Men vi har faktiskt en ursäkt. Vi på IPA har varit på en pokerturnering i Danmark, tyvärr var det inte jag som tog bilderna från resan så ett inlägg om hur turneringen gik får vänta.

Men nu till det viktiga.
Våren är här! Och så är även joggingsäsongen och joggingmodet. Idag var jag ute och sprang n härlig runda i det två plussgradiga blåsiga vädret. (Det är en jättebra slinga för den som vill springa i lungnare tempo. Börja hos mig, (S-näck) och spring genom bagarmossen så att du kommer bort till Kärrtorps IP och Eko-byn, där springer du sedan ut på nytorpsgärde bort mot Dalens sjukhus och sen tillbaka samma väg som 811, 816 och 890 bussarna går. Man kommer bort till barnvagnsfabriken, genom kärringstan ner till kolloniområderna och sedan förbi basbollplanerna och spring sedan hela vägen bort till radhusen. En slinga på ca 9km, tar ca 40min.)

Men nu till joggingmodet. I vår ska man jogga i skjorts ej lånbyxor! dom traslar bara in sig i varandra!!
En så länge är det inte såp vrmt så jag skulle göra som dom andra jogging-vår-modes-bloggarna säger, använd underställ. Gärna i diskret svart färg. (det går bra med blott).

Idag var det även extra kylslaget så jag tog även på mig en kollegtröja som jag blivit tipsad av av de andra jogging-vår-modes-bloggarna.

Så här såg jag ut:
image71

image72

(Jag fick hjlp av min tuffa brosra att fotta)


Jag har på mig:

Underställ, North Brook, från Intersport
Vita enkla nike strumppor från Stadium
Sportskjorts från stadium, märke: adidas
Munkjacka WE
(Jag hade även skor från stadium, men dom syns inte i bild.)

Detta spetsas sedan med en iPod shuffle som blandar Bruce Springsteen i en härlig vårblandning :D

//Seb

Kommentarer
Postat av: Anonym

wooow, fett snyggt!

2008-04-14 @ 12:01:35
Postat av: anonym joggare

håller med!
och bra tips på joggingrunda, den här bloggen blir bara bättre och bättre!!

keep up the good work

2008-04-14 @ 18:53:10
Postat av: David

Moget att ge sig själv berömm sebastian anonym joggare wogenius

2008-04-14 @ 19:37:57
URL: http://ipa.blogg.se
Postat av: Anton

Stavningen är ju bedrövlig! Hur gick det till Basse? Inte ens jag stavar så dåligt när jag är lat. annars tycker jag det var ett utmärkt initiativ att skriva på bloggen, från mitt håll är (nästan) inget tabu.

2008-04-14 @ 20:29:06
Postat av: Ebba von Sydow

Ja den där sortens joggingkläder är verkligen på modet för kvinnor i löpspåret det här året. Och din frisyr var också väldigt modernt och hippt, det är kul att se fler tjejer pröva på att ha kortare hår. Jättebra tips för oss som vill komma i form inför sommaren.

2008-04-14 @ 20:31:18
URL: http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/
Postat av: seb.

oj ... vi har fått fint besök på bloggen , roligt!

och kul att ni alla har gillat mitt intiativ till att även börja blogga om mode:)

2008-04-14 @ 20:52:36
Postat av: Anton

HAHAHAHA jag dör, vafan! Vem skrev det där, den är min nya idol! (även om det va Ebba von Sydow på riktigt)

2008-04-14 @ 21:19:14
Postat av: Oliver

Fyfan..

2008-04-14 @ 22:34:51
Postat av: scout

HAHAHAHAHA

2008-06-19 @ 11:49:23
Postat av: Anonym

Hahah!

2009-02-01 @ 13:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0