Antons debut på bloggen

Såhär ligger det till! Jag (Anton) går (jag erkänner fastän det tar emot) nog mest back av oss alla styrelsemedlemmar i IPA. Jag får höra detta ofta och alla har mycket kul åt det. Dessutom överdrivs magnituden något otroligt!
MEN, jag kan ta detta som en man och vet att jag bara härdas av det. Det finns även många andra fördelar som ingen av de andra 4 i IPA har förstått. För att nämna några:

  • Jag blir ödmjukare än dom andra girigbukarna.
  • Jag blir mycket mer omtyckt... Se det som att jag bjuder er på bullar lite då och då..
  • Jag lär mig att pengar inte är allt här i livet.. Dom andra som har fått smak på rikemanslivet har blivit extremt pengafixerade. Jag känner mig stå över det och kan ta pokern som ett vänskapligt umgängesspel till skillnad från deras pengajakt, som verkar va på liv och död.
  • Ingen blir inners inne bli ledsen när jag vinner, för dom vet att jag förtjänar det.
  • Alla tror att jag är lite sämre än dom (de dryga jävlarna). Vilket kommer va alldeles utmärkt när jag bestämmer mig för att visa min egentliga pokerform, någon gång då riktiga pengar står på spel...

En liten detalj jag sitter och oroar mig över är: kommer vår poker spåra ur nu när vi har en pokerajt? Tanken är nämligen att vi ska lägga upp all möjlig statistik rörande vårt pokerspelande. Men det jag tänkte på var ifall folk kommer att bli så seriösa med detta att pokern tar skada?
Tänk följande scenario.. Någon förlorar mkt pengar. Detta är illa nog, men nu, nu har vi ju den här bloggen där det kommer visas för vem vet hur många! Offentlig förnedring! (jag oroar mig inte för min skull, jag bryr mig inte om sådana petitesser, men jag vet att andra i IPA kan göra det).

Slutligen vill jag säga att jag hoppas ni inser vilken fantastisk chans ni har här att få en inblick i riktig, seriös högnivåpoker...

Alla eventuella protester mot detta inlägg beror på okunnighet!

//Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0