Dagen då allt gick min väg... nästan

Freerolls. Ordet som får den seriöse pokerspelaren att rysa. En massa pokerpajjaser som går alla in på en 9-7 suited, i hopp om att få färgen och trots att endast ha 25% vinstchans mot ens egna A-Q, ändå lyckas vinna. Men ibland då man inte orkar sitta skärpt i flera timmar i någon dyr turnering, så kan en på svenska kallad frirulle, vara ett bra alternativ som underhållning medan man gör matteläxan eller något i den stilen.

Jag hade anmält mig till en sådan frirulle, 2000 deltagare och de tio bästa betalda, inga drömodds direkt. Men denna kväll verkade "9-7 suited-spelarna" inte lyckas och det gick riktigt bra. Efter två och en halv timme så var det endast cirka 50 spelare kvar och jag var en av dem. Jag låg vid detta tillfälle på 2:a plats i turneringen då jag fick pockettior. Två spelare innan mig, som båda tidigare visat sig vara 9-7 suited-typer gick all in och jag valde att syna. Bilden nedan säger vad som hände sen och mitt alias var här "El-Magnificus" (den gamla tanten på bilden).

image27

Jag kunde knappt tro det, men pokerchatten gav mig bekräftelse, El-Magnificus vinner potten med EN ROYAL FÄRGSTEGE!

Efter det tycktes allt gå min väg, tre händer senare vann jag ytterligare en all in med ett fyrtal i kungar, inte helt fel det heller. Till slut var det det endast 11 spelare kvar, jag låg tryggt på andra plats och hade bara behövt vänta tills en till spelare åkt ut för att vara bland vinnarna. Men i tröttheten och idiotin som rådde efter mer än tre timmars poker så bestämde jag mig för att än en gång syna en all in med ett par i tior. Men denna gången dök ingen färgstege upp och motspelaren träffade sin dam och, då han nästan matchade min stack ,gled jag ner på sista plats och då jag nästa hand fick pocketnior gick jag i desperation all in, blev synad och självklart förlorade jag.

Det var som mitt turkonto för kvällen hade använts tillräckligt, allt hade gått vägen och jag hade kunnat stänga ner datorn och ändå vinna, men jag fortsatte, allt hade ju dittills gått min väg...

//David


Kommentarer
Postat av: David

Av detta, något utdragna, inlägg kan man faktiskt dra en viss lärdom. Man bör förstå vikten av att kunna hålla huvudet kallt då det går bra i en turnering, lära sig att spela kallt, spela tight...

2008-02-23 @ 18:40:50
Postat av: Delin

Fan vad surt:S

2008-02-23 @ 23:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0