En FÄRGSTEGE i Högkvarteret!

I går hände det otroliga! Den första färgstegen, i IPA:s livepokerhistoria, dök upp. Det var våran egen Cascada-dj Sebastian som hade fru fortunas stöd denna kväll. Han lyckades faktiskt dubbla sin stack på denna vackra hand genom att gå all-in med hela en krona. Jag (David)  var den ända som var dum nog att våga möta honom trots de risker det innebar. Men trots av förlusten av en krona sved så kändes det ändå som att det var värt det, och jag unnar verkligen Sebastian detta.

image58
Som ni ser är Sebastien överlycklig!

I övrigt flöt kvällen på lungt och vi festade slut på de som blivit över från kvällen innan. Det kändes överhuvud taget bra att köra en seriös omgång poker efter den dan innan något röriga. Och allt var ungefär som vanligt: Eddie gick som vanligt plus, vad annars? och det gick även bra för Oliver som dock använde sig av en något annorlunda spelstil denna kväll.

Det som dock inte hörde till vanligheterna var att Petter kom på besök, Petter har tidigare uttalat sig skeptisk till poker och även denna gång vågade han sig inte på att ge sig in i spelet. Men trots detta så får han ändå utmärkelsen som IPA:s tredje hedersmedlem, det tycker vi alla är jättetrevligt!

//David

Kommentarer
Postat av: sebastioan

tack för den målande beskrivningen david
det var verkligen en unik känsla att få en färgstege, synd bara att den kom när jag inte hade några marker.

Men nu har jag i alla fall fått den bästa pokerhanden jag förmodligen någonsin kommer att få :)

2008-03-09 @ 20:46:30
Postat av: Petter (öh hedersmedlem nr 3)

Yes jag är hedersmedlem! Ska genast börja läsa bloggen oftare!

2008-03-25 @ 00:18:53
Postat av: Petter (öh hedersmedlem nr 3)

Psst förresten.. Enda stavas med E och inte Ä. No butts mister!

2008-03-25 @ 00:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0