Förväntningarna och förberedelserna

"Firmafesten", "styrelsemöte", "kalaspoker", kvällen vi alla hade väntat på i dagar hade många namn och på skolan spred sig ryktet om att IPA skulle ha fest som när en 0,5 m stapel av pokermarker sprider sig om man stampar hårt i golvet. Vi på IPA bävade faktiskt inför tanken att alla kanske inte skulle få plats i högkvarteret som för tillfället är lite stökigt pga. renovering. Men vi tänkte att med förfriskningar och härlig partymusik, med artister som Cascada och Bruce Springsteen, skulle man kanske kunna ha lite överseende med eventuell trängsel.

Förväntningarna och förberedelserna var skyhöga. En av IPAs styrelsemedlemmar (David) hade fyllt 18 år och vi skulle ha kalaspoker.

För mig började dagen strålande; jag var pigg efter min 8 timmar långa skönhetssömn och med mina behov på Maslows första trappsteg uppfyllda var jag redo för en dag med guldkant. Klädkoden för dagen var bestämd sedan tidigare, kostym, och när jag posade framför spegeln till tonerna av James Bond theme music kände jag mig faktiskt riktigt ball.

Poker är något väldigt viktigt för alla oss i IPA men för mig är det inte bara själva pokern som är det viktiga, utan den härligt unika grabb-kvälls-känslan är något vi verkligen gillar. Mina känslor inför pokerkvällarna bekräftades även av mitt horoskop: "...och du kommer ha en härlig kväll tillsammans med din kärlek".

Förväntningarna var verkligen på topp och när skolan ringt ut för sista gången under dagen började dom riktiga förberedelserna. Förberedelserna innebar ett värdefullt besök på LIDL, men när vi skulle hitta en fin tårta var vi tvugna att bredda våra jaktmarker.
image49 image50

Till fest ska man aldrig gå hungrig, så varsin oxfilépizza satt verkligen inte fel.

Festen och pokern kunde börja. Alla i IPA hade verkligen ansträngt sig. Så här fint hade vi det när vi började och när lite tid hade gått:
image51 image55

Uppslutningen till vår tillställning var inte riktigt så stor som vi på IPA hade kalkulerat med men tillslut kom de första gästerna.
image52

Lite senare anlände även två vackra prinsessor (med gåvor till födelsedagsbarnet):
image53 image54

Visiten var väldigt trevlig men denna plötsliga östrogentillströmning i högkvarteret totalförlamade grabb-kvälls-stämningen och rubbade i viss mån pokerstämningen. Pokerkvällen fick ett något abrupt slut men kvällen förvandlades istället till festernas fest och tillsammans med Cascada lyfte vi taket på högkvarteret.

image57

I still hear your voice when you sleep next to me I still feel your touch in my dreams Forgive me, my weakness, but I don't know why Without you it's hard to survive
'Cause everytime we touch, I get this feeling And everytime we kiss, I swear I could fly Can't you feel my heart beat fast, I want this to last Need you by my side 'Cause everytime we touch, I feel the static And everytime we kiss, I reach for the sky Can't you hear my heart beat so, I can't let you go Want you in my life




Till slut tog dock batterierna till min Sonic kid (sterio) tagit slut låste vi i IPA högkvarteret och vandrade ut i (den gnistrande stjärnnatten) för att se vad staden hade att erbjuda.
image56

(var tvungen att ändra lite i efterhand, vi vill ju inte undanhålla våra läsare något)
Tack för mig
// Sebastian

P.S. idag är det internationella kvinnodagen.

Kommentarer
Postat av: Oliver

Oh yeah oh yeah OH YEAH!

2008-03-08 @ 14:42:41
Postat av: De Vackra Prinsessorna

Vi vill börja med att gratulera födelsebarnet. Gårdagens tillställning var av yttersta förnöjsamhet. Vi ber så mycket om ursäkt om vi rubbade testosteronkoncentrationen i ert högkvarter, men det var trots allt en speciell högtid. Vi vill även anmärka att Sebastians inlägg är excellent skrivet.

Kramar

2008-03-08 @ 15:32:17
Postat av: Oliver

Jag tycker bilderna belv jättebra btw!
Bra jobbat alla!

2008-03-08 @ 17:38:30
Postat av: sebastioan

hej alla, tack för alla fina kommentarer, hoppas ingen har något emot mitt lilla tillägg.

:)

2008-03-09 @ 11:23:47
Postat av: Anton

ska jag va ärlig tyckte jag bättre om det som det va innan.
Och snälla rara basse, intärnskämten om musiken börjar bli lite påfrestande, folk kommer tro att vi/jag lyssnar på sånt!
"...och du kommer ha en härlig kväll tillsammans med din kärlek". kom du ut ur garderoben där, eller är du kär i nån av prinsessorna? eller är det bara sebastianhumor? asså missförstå mig rätt, jag har inget emot sebastianhumor, fast det är svårare på papper, för då kommer inte ditt skratt efter som bekräftelse..

2008-03-09 @ 13:27:11
Postat av: Liland (still poor)

Klart en kväll fylld av äventyr,.... pistagenötter och massa ökspill (zina). Låt oss alla glädjas åt davids 18 år fyllda, vår lille vän har kommit att bli vuxen, å därmed kunna sällskapa me oss på vuxenaktiviteter, något som glädjer mig något så oerhört....

2008-03-09 @ 17:09:51
Postat av: sebastioan

Va bra att du håll med om om förbättringen på inlägget anton :)

Men sen är det så att ett horoskop som man läser i city ( som är en gratistidning) är inget man bör lita på till fullo, så nej du behöver inte vara orolig, de som jag såg som litet lustigt var bara det faktum att jag viste att vi skulle spela poker, inebörden av horoskopet blev då att jag var kär i poker, så som jag tolkade det. Att hysa kärlek för ett spel kan tyckas låta konstigt och jag kan erkänna att jag nog inte var helt särriös vilket jag trodde att alla skulle förstå, samtidigt som jag dock ej ogillar pokerspelande.

2008-03-09 @ 18:27:53
Postat av: David

Jag skulle säga att då du har otur i spel så har du tur i kärleken till spelet!

2008-03-10 @ 18:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0