Strindberg!

Fyrtalstrissar i alla ära men vad är en pokerkväll utan högläsning ur Strindbergs Röda rummet? Denna underbara berättelse lyste under denna kväll inte bara upp pokern utan även alla fyra närvarande i styrelsen (med ungefär tre undantag).
image69

Appropå "Röda rummet" så är högkvarteret för närvarande under renovering, man kan ju spekulera om hur slutresultatet kommer bli. Förhoppningsvis blir det iaf inte rött för då är risken stor att saker och ting lätt försvinner, allt från styrelsemedlemmar till exempelvis färger i ruter. Och tro mig! Färger i ruter kan vara väldigt svåra att hitta.

Nej rött skulle vara helt fel färg. Jag hoppas renoverarna istället knyter an till temat poker. Något i denna stil tror jag skulle passa:

image70

Jo med närmare eftertanke är det helt klart en sak som sätts upp på kommande agenda.

För att sumera den gågna kvällen måste jag självklart gratulera Anton till sin fyrtalstriss men även fortsätta imponeras av Strindbergs storhet! David lyste dessvärre med sin frånvara denna kväll, något som förargade både mig själv och Oliver. Det var tydligt att våra förluster helt och hållet berodde på att David inte närvarade.
Det blir nog bättre nästa gång!

Det var mina tankar om den här kvällen, tack för mig!
//Eddie


Kommentarer
Postat av: David

Känns kul att vara behövd:P

2008-03-16 @ 23:23:57
Postat av: Oliver

Jaa vafan!! Kom tillbaka! Jag är helpank!

2008-03-16 @ 23:47:42
Postat av: Anton

Men Eddie ser inte det där ganska så rött ut? rödbrunt iaf.. svart och vit marmor och kristallkronor tycker jag och tavlor av Piet Mondrian och Yves Klein över hela väggarna :P

2008-03-16 @ 23:48:44
Postat av: sebastioan

asså jag tycker vi kan ta ner kristallkronorna som hänger i taket ovanför pokerbordet i högkvarteret, dom stör liksom å ens kort speglar sig i dem. vi kan väl i alla fall flytta dem å hänga dem ovanför baren ..? lr va tyvker ni?

ha de gött grabbz

2008-03-17 @ 16:25:04
Postat av: Anton

Mer dyr modern konst!!

2008-03-17 @ 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0