Tävling!

Något som antagligen undgått de flesta är att IPA just nu håller en tävling som går ut på att ha bäst pokerface. För att vara exakt så är det något som undgått alla, förutom mig själv. Det trots den stora dramatik som tävlingen bjudit på så här långt. Jag menar vem kunde tro att den som kom sist skulle komma sist. Helt otippat enligt min åsikt, men det är väl också det som är tjusningen med en tävling, att ingen vet hur det ska gå.
Domaren i den här tävlingen har självklart varit jag (Eddie) eftersom ingen annan vetat om den. Då blev jag ju så illa tvungen, man kan inte ha en tävling utan en domare, eller hur? Vidare till resultaten!


I skrivandets stund så har tre av de fem tävlande blivit utslagna och nu väntar finalen. Heads-up!

Som en sumering av tävlingen kan jag börja med att presentera de utslagnas placeringar.

På femte och sista plats har vi Eddie!

image59
Ett mycket charmerande men dock så ineffektivt pokerface. Eddie blev sist i tävlingen!

På fjärde plats, tätt bakom trean, mil framför femman, så hamnade Sebastian!

image60
Trots Sebastian distinkta kroppsspråk och bestämda röst så blev det inte bättre än en fjärdeplats!

På tredje plats har vi Oliver!

image61
Detta speciella ansiktsutryck lurar de flesta och har höjt upp Oliver till en ärefull tredjeplats!

Vi som kan räkna vet att det nu bara är kampen om förstaplatsen som återstår, och den är fortfarande inte avgjord. Finalisterna är inga mindre än David och Anton.

Davids pokerface tillhör världsklassen men däremot har det pågått diskussioner om huruvida David genom nedan publicerade bild ridit en del på Olivers framgångsvåg.

image62
Förutom detta strålande pokerface brukar David även psyka sina motståndare me diverse fraser och formuleringar.

Tråkigt nog, för David och hans fans, så är detta en tävling i bäst pokerface och inte snacket däromkring. Att klassikern "Bättre med en mark i potten än en potta i marken" har haft stor framgång gör alltså ingen skillnad.

Istället ska vi gå vidare till hans motståndare.. Anton!

image63
Oj oj oj... OJ! Vad finns mer att säga än att Anton är min favort till vinsten? Däremot är det inte avgjort än och David har fortfarande goda chanser.

Tävlingen pågår som sagt fortfarande och ni kan ju försöka påverka resultatet så gott ni kan. Men det är min tävling och jag är domare så tro inte att ni är nått. Rösta gärna och posta era åsikter så får vi se om inte det har kan bli ett spännande upplopp (där jag bestämmer vem som vinner)!

//Eddie


Kommentarer
Postat av: David

Min röst faller helt klart på mig själv, trots allt så är ju antons min en rip-off på en av mina andra miner!

2008-03-10 @ 18:28:19
Postat av: Manuela

Jag instämmer med föregående talare, David. Davids pokerface är av världsklass, tycker inte ens att Antispantis pokerface kan mäta sig med Davids. Davids anisktsuttryck avslöjar inget, det säger inget om korten han har, dock tror jag många kan förväxla honom med någon från en freakshow men det hör inte till saken. Min röst faller på David.

2008-03-10 @ 18:48:16
Postat av: Anton

ja det kan ju va värt att förtydliga att mitt pokerfejs består i att härmas. Den minen jag kör där är Davids legendariska pose, fast en variant då David satt och log lite samtidigt.. :S
well, jag bjuder på den. och kan nog tycka att den innehåller en viss pokerfejskvalitet även om den inte
riktigt var menad som det.

2008-03-10 @ 18:48:44
Postat av: Anton

Jag tycker egentligen eddies min va klart bäst.. om han drog på sig den skulle man helt klart lägga sig direkt, kom david och jag fram till. Den ser ju totalt tillgjord och oseriös ut men det gör att man blir extremt osäker på vad mannen egentligen sitter på. Psykadelisk. Både jag och david anser eddie vara den värdiga vinnaren och skulle båda lägga oss och ge vinsten till eddie om vi fick bestämma.

2008-03-10 @ 19:00:55
Postat av: Eddie

Jag håller med Anton till 100%!! Självklart borde jag ha vunnit. "Jag menar vem kunde tro att den som kom sist skulle komma sist. Helt otippat enligt min åsikt, men det är väl också det som är tjusningen med en tävling, att ingen vet hur det ska gå."
Pyttsan!
Pyttsan, pyttsan, pyttsan, Säger jag bara! "..det som är tjusningen.." asså hur skall det egentligen gå med denna värld? Jag är förbannad.

2008-03-10 @ 19:07:25
Postat av: Oliver

Jag måste lägga min röst på Anton.. Han är en riktig lurifax i den minen helt enkelt!

2008-03-10 @ 19:18:53
Postat av: Liland (jag torskar fortfarande, ja!)

David, du har mitt stöd, må du vinna de största potterna me ditt oövervinnerliga pokerFAJS,...(geef halva potten för jag röstar på dig, jag e proletär ffs)

2008-03-10 @ 19:37:13
Postat av: Zina

Inte för att jag brukar dela den här personens åsikter speciellt ofta(meaning typ aldrig), men med tanke på den moraliska (faktiskt) korrekta människa jag är faller även min röst på vår kära David!

ps. Jag är Inte mutad. jag lovar. ds.

2008-03-10 @ 19:37:30
Postat av: Monki lost

måste nog också rösta på David, anton spenderade hela fredan med att hota mej med att han skulle skcika "firman" på mej.. payback is a bitch panton! hihi

2008-03-10 @ 20:53:13
Postat av: Anton

Edward, låt dig inte påverkas av alla amatörer.
(monika var det värt det? det känns lite i mitt hjärta men nu måste jag skicka firman på dig)

2008-03-10 @ 22:40:37
Postat av: Marie

Jag måste tyvärr följa strömmen och rösta för Davids pokerfejs. Antons vittnar lite om att det är något på gång, Davids säger ingenting, det är bara David helt enkelt, som vanligt, så som jag ser honom varje dag ;)

2008-03-11 @ 18:37:46
URL: http://mwb.blogg.se
Postat av: Hanna

Nu måste vi reda ut det här! Davids ögon är ju helt öppna: kan alltså skrika ut vad han har i handen. Anton är smartare än så och låter inte någon få sig en titt på vad han har i kikarn. Med sin supermegasmala blick kan han lura vem som helst! Dessutom har ju David ett viss krull bakom axeln, aldrig bra! Ett sådant kan avslöja vad som helst!
Anton har min röst!

2008-03-11 @ 19:00:24
Postat av: *generad*

Jag röstar på Anton för han e så snygg!!

2008-03-11 @ 21:38:35
Postat av: Liland (lvr på a-kassa nu)

varför får jag känslan av att "*generad*" e antingen anton själv,....eller smygbögen petter som online- småflörtar lite me våra pokerherrar..., petter du e otrogen din bodyslave...stopit!

2008-03-11 @ 21:48:42
Postat av: Alex

Anton utan tvekan!

2008-03-12 @ 19:56:38
Postat av: Ernberg

Anton!
Han har THE pokerface.

2008-03-12 @ 22:46:52
URL: http://unagi.bilddagboken.se
Postat av: *generad*

Liland du har fett fel jag är inte denne petter du talar om!
faaan att anton inte vann sdhfsjfsdfdjfbxjkvbxrfjkh

...

2008-03-18 @ 20:48:28
Postat av: David

Jag måste nog så här i efterhand trycka lite på mig själv igen. Chockeffekt är ordet för dagen och jag vet bevisligen att folk lägger sig med royals på handen när den där minen kommer fram.

2011-09-07 @ 21:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0