Unik skottdagspokerkväll!

Jag börjar med att ställa frågan till alla: hur ofta är det skottår? Och hur ofta är det skottdag?

Mr. W.Ikipediea ger ett överskådligt svar: "Ett år är skottår om det är jämnt delbart med 4 - men om det också är delbart med 100, är det bara skottår om det dessutom är jämnt delbart med 400. År 1800, 1900, 2100, 2200, 2300 och 2500 är alltså inte skottår, men år 2000 och 2400 är det."

Alla som kan derivera förstår att skottår är något väldigt unikt (som ni ser av citatet infaller skottår endast var 400 år) , detta bäddade såklart för en unik pokerkväll då hela styrelsen kunde samlas och vi kunde även glädjas åt att Martin kom och gästspelade med oss(han är härmed officiellt andra hedersmedlem av IPA).
image42image43image45
Alla var som vanligt väldigt glada och föväntningsfulla.

Kvällen inleddes med cash-table spel, vilket blir väldigt trevligt eftersom alla då kan välja sitt eget tempo, man är inte lika stressad av blindsen som man kan vara i en turnering.
Martin visade sig vara ännu en storspelande gästspelare och med sitt blygsamma slowspelande blev han snart en orubblig chipleader och kunde därmed (dock ej obarmhärtigt) styra spelet.

Den ljumma vårkvällen förvandlades med tidens gång till en gnistrande stjärnkväll och när vi såg hur fint fullmånen lyste utanför bestämde vi oss för att ta en lite paus.

Pausen innebar pizza, Riesen, Ramlösa och något mer.
image47
Mysstämningen var på topp! Och när jag sakta mörklade högkvarteret med dimmern samtidigt som vi alla stämde upp i Stand by me kunde stämningen inte bli mycket bättre.image46

Kvällen led mot sitt slut och när min on-the-go lista, med låtar som Tears In Heaven, Fake Plastic Trees och Some Where Over the Rainbow, tog slut fanns det inte mycket mer att göra än att dra sig hemåt. Denna gång gick ingen i vredesmod och när vi alla hade gjort "en för alla, alla för en" skildes vi åt som vänner och vi alla längtar nu tills nästa gång det är skottdag. För vem vet, vi kanske fortfarande sitter och spela poker i högkvarteret om 400 år.

// Sebastian

Kommentarer
Postat av: Anton

Hahahaha!
Åsså Some where over the rainbow.. "en för alla alla för en"..

2008-03-01 @ 14:20:10
Postat av: Anonym

hahahahahahahaha

2008-03-01 @ 23:04:17
Postat av: David

Verkligen snyggt cencurerat! det märks knappt att det saknas nåt i bilderna, bra jobbat seb!

2008-03-02 @ 02:00:30
Postat av: Eddie

håller med David! Sista bilden är ju helt suverän. Ramlösa, Riesen och Ninaz Pizzeria är nog jättenöjda med hur vi undanröjer deras konkurrenter!

Däremot tycker jag inte att det var nödvändigt att cencurera det faktum att vi hade "Fez-tema" den kvällen.

2008-03-02 @ 02:44:08
Postat av: sebastioan

haha jo fez-temat tycker ja va klockrent

2008-03-02 @ 11:06:02
Postat av: sebastioan

fast de e meningen att de ska vara kalashattar....egentligen

2008-03-02 @ 11:21:07
Postat av: Anton

men sebastian trögo! fezarna är ju censurerade av dina kalashattar..

2008-03-02 @ 14:07:06
Postat av: sebastioan

haha lol okej .. ah de fattade inte jag :)sry

2008-03-02 @ 22:21:10
Postat av: Liland (lvr på a-kassa nu)

Mina herrar, jag gläds åt er publikation där jag, martin, framställs som en man väl bevandrad i pokerns älda konst. Min tro och mina förhoppningar är i dagsläget att också kunna prestera likt denne. Må gudarna hjälpa mig i mitt "quest" att totalt sopa mattan med er grabbar.

Mvh Martin (er guru inom kort)

2008-03-02 @ 22:55:19
Postat av: Oliver

that's the spirit!
man ska aldrig ge upp! seeya soon i så fall ;)
pussar

2008-03-03 @ 00:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0